lørdag 29. august 2009

Dette holder jeg på med nå

Vi satte inn ny kjøkkeninnredning i sep./okt i fjor og var så heldige og få tak i gardiner med sort bakgrunn som passet perfekt til kjøkkenent vårt.
Fikk i fjor høst sydd gardinene og putene (2 stk 40x40 cm) til slagbenken, men kom aldri så lang at jeg fikk sydd putene til stolene.
Det har jeg begynt med nå. Skal ha til 2 kjøkkenstoler. Vanlige flate til å sitte på og 2 35x35 cm. tenkte også på å sy trekk til tripp trapp stolen til Eline også.
Kommer til å ha masse rester igjen så jeg har nok stoff til det også.
Her ser dere at jeg har begynt, men ting atr tid emd en aktiv 3 åring i huset som kommer emd en gang mamma setters eg ned på arbeidsrommet for å prøve og få gjort litt.
Hun har nemlig virkelig fått dilla på å lage kort og da blir det dårlig med plass til sy prosjektene når vi er 2 som skal sitte der Hi hi. Og når dette lille vesenet er i seng er det jo andre ting også som skla gjøres. men litt får jeg gjort da innimellom så ferdig blir jeg nok.




Eline har vokst masse i år og buksene hennes har blitt veldig korte. Jeg synes det er trist at bukser som ellers passer bare må legges bort så denne rosa buksa sprettet jeg ned nederkanten på og satte på skråbånd og pyntet med kroklister.
Jeg synes det ble ganske bra så nå håper jeg hun ikke blir mobbet i bhg!

5 kommentarer:

Ingunn sa...

Så flink du er!
Stolputer er for meg et uoverkommelig prosjekt, så jeg må ta til takke med ferdigsydde.

Buksene ble kjempefine også.
Hadde jeg vært like flink som deg, så hadde nok dette vært en besparelse hjemme hos oss også (junior vokser mest i lengden, og er slank, har etter åtte år ennå ikke opplevd at buksene hans blir for trange.....)

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på mangelen på kommentar-felt, feilen er rettet nå!

www.TreL.no sa...

Kan du ta kontakt med meg :)
Såpene ligger enda og venter på en adresse :)

Kort og Søm sa...

Hei, så fin buksen ble, en god ide å fikse litt på de så de varer litt lenger! :o)

Ingunn sa...

Det ligger forresten en award/ utfordring til deg i bloggen min.

Ingunn

Mona sa...

Du er så kreativ og flink!!!

Flott roseknuppene kom vel fram :D

Bildene fant jeg på www.kim-arts.com :) Er ellers bare å google på Kim Anderson.

Kalendermalen lagde jeg selv, ja, inspirert av en mal jeg fikk tilsendt fra noen andre. Har den lagra hvis du vil ha den. Jeg har laget kalenderne i A5-størrelse, både fordi jeg syns det er en fin størrelse og fordi det var praktisk og enkelt ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...