søndag 4. oktober 2009

Strikking:-)

Det tar tid når jeg gjør mine strikke prosjekt.
Ser veldig så lite på TV og det er da jeg gjør annet type hobbyvirksomhet.Men får strikket litt på toget til iog fra jobb da, når jeg ikke slapper av med øynene veldig igjen hi hi.
Men har fått strikket 2 par votter av Nøstebarn sitt 2 trådsull garn og deres rillevotteoppskrift. De må jo selvsagt ha rose med perler i midten. Det ene parret som er rødt og rosa hører med til lua Eline skla bruke nå for 3 året på rad den passer enda, men vottene er for små. Dessuten den votten med rose på gravde hun i fjor høst ned under sklia i barnhagen så det var på tide og få noen nye par. Lager bare en rose på høyre vott.
Eline trengte også en ny penjakke. Så da var edt og finne en oppskrift kjøpe garn og begynne og strikke. Denne har ligget ferdig en stund men har ikke fått kjøpt knapper enda. Har vært 3 steder og ikke funnet noen som passer, det er til å bli sprø av. GRR.
Jakken er strikket i Mandarin Petit, ett nydelig og deilig garn og strikke av. Mønsteret heter havskum.
Sitter med så mye rester etter flere andre strikkeprosjekt i det garnet så jeg må nok strikke/hekle en type lappe jakke i løpet av vinteren til Eline.

Har også kommet litt lengre på prosjektet med lilla tilbehør til den nye jakka til Eline som selvsagt er i lilla toner.
Lua og vottene er ferdige må bare presses litt forsiktig først. I stede for skjerf endte jeg opp med å bare strikke en hals, som det vises på bilde blir den hel lilla. men tror ikke det blir rose på den. Men man vet jo aldri da hva som skjer til slutt!

3 kommentarer:

Anita sa...

Kjempemasse flott! Den jakka var bare helt nydelig!

Kort og Søm sa...

Så fine ting du har strikket!
Ha en fin onsdag,
Fredrikke :o)

Ingunn sa...

Så mye flott du har strikket!