onsdag 12. oktober 2011

Eplegrøt av egne epler

PÅ Hytta har vi to epletrær ett stort og ett passe lite. Eplene er stygge å se på men de smaker himmelsk. Jeg er ikke glad i melne epler men heller litt syrlige akkurat slik disse er:


Vi spiser ikke eplemost,jeg spiste meg mett på det når ejg var aleine og lagde mos av rundt 10 kiloepler ett år:-). Men vi må jo prøve å ta vare på en del av de og vi har skjært en del i biter og fryst ned.

I dag skal en venn av Eline være med hjem og jeg har laget eplegrøt. Ble skikkelig god virkelig nam nam så nå gjenstår et å se om ungene liker den like godt som meg.


Hos oss er dessert ett veldig fremmed ord selv om jeg er av den mening at vi bør begynne å ha litt desserter i helgene. Vet i hvertfall at det skal alges mer eplegrøt i løpet av lørdagen:-)
Den ble ikke så flott og gul i fargen men det skyldes at jeg har hatt kanel sammen med eplene.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...