onsdag 5. oktober 2011

Votter og vanter

Nå går det kjapt mot vinter og det er på tide snart med votter og vanter.
Jeg har prøvd for første gang å strikke tovede votter.
Strikket i 3 trådsgarnet til Nøstebarn og deres oppskrift
Første førsøk ble for trange, lengden var grei så disse må gå rett i søpla. Ble tovet på 50 grader. Andre forsøk (de røde) ble veldig greie. Passe store men kanskje litt korte i varngborden. Strikket den derfor litt lengre på neste par og littegran smalere og de ble skikkelig bra. Er tovet på 40 grader og kort vask. Og så utrolig myke. tror nesten jeg hra blitt forelsket i de tovede vottene:-)
Har også strikket ett par rillevotter, brukte da 2 trådsgarnet til Nøstebarn og deres flotte geniale oppskrift. Eline har hatt en del av de vottene og hun elsker de.
Selv hadde jeg bruk for ett par røde vanter og ettersom de man kjøper ikke er bra nok for meg har jeg strikket meg ett par nye. De er strikket i Peer Gynt garn.



De lilla vottene har fåt ett heklet snøfnugg på hver vått som pynt.


Rillevottene har som før fått en heklet blomst på venstre hånd. Denne gang en annen blomst enn tidligere og med en knapp i midten istede for perler.

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Tovede votter er kjempe gode votter!
Ha en fin torsdag :O)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...