lørdag 23. februar 2013

Gavepose med kort

Har fått bestilling fra mormoren til Eline om jeg kunne lage kort til 7 års dagen hennes. Hun har fått noen kort fra før av så denne gang hadde jeg lyst til å lage en gavepose noe mormoren syntes var helt greit. Forresten ikke min Eline.
Posen er en gjennbrukspose far julekalenderen fra Papirloftet noen år tilbake. Papir fra Basic Grey Stempel fra Bildmålarane de har utrolig mange flotte stempler. Har stemplet navnet hennes med små bokstavstempler på ett hjertet fra en Magnolia dies.
Dette er jo ikke noe kort så måtte jo lage ett 10x10 cm stort kort i tillegg.
Deltar i februar utfordringen hos Bildmålarna  med denne gaveposen. Der ville de se minst  3 hjerter. Og her er det ett stort hjertet og 5 små hjerte perler.
Men mulig jeg diskes ettersom dette er en gavepose og ikke kort, men tror mormoren vil bli fornøyd uannsett :-)


lørdag 16. februar 2013

Lerret med Tim og Dyan

I februar 2012  hadde Bikuben Tim Holtz og Dyan Raevely på besøk.
Jeg var der og kjøpte en bilderammet som jeg fikk signert av begge to.
Ble også tatt bilde av de som hadde med kamera og som ville ha ett minne etterpå.
Og endelig har jeg fått gjort noe både med ramma og bilde.


Kort med fjær

Etter å ha brukt papirer fra Suggared serien til Basic Grey fikk jeg lyst til å bruke mer av disse nydelige papirene.
Denne gang ble det ett venne kort med ett digitalt bilde fra Made by Janet.
Hos Papirdokkene har de nå i februar en utfordring med bruk av fjær. Da måtte det selvsagt med litt fjær på kortet. Fikk for noen år siden noen i gave og de har blitt liggende så nå var det på tide og prøve å bruke noen av de.
Hos scrapping.no har de en utfordring der de vil se damekort.
Jeg deltar i begge utfordringen med kortet mitt:-)


onsdag 6. februar 2013

Clean and Simple

Hos Thats just so cute  har de en Clean and simple utfordring.
Jeg har laget ett kort i hvite papirer, hvit bånd og ferdig bilde fra Hobby House. Er litt usikker på om tekststempelet kommer fra Kreativ hobby? Dette ble evldig enkelt men måtte ha med 3 sølv bling i det ene hjørnet av bilde.
Fargene på jentene er kraftigere enn jeg har fått det her.

søndag 20. januar 2013

Gavepose

Har latt meg inspirere av Whenche som lager de nydeligste posekortene. Skulle rydde scrappepulten på fredag etter de 2 siste kortene jeg laget da jeg bare "måtte" prøve meg med ett vintagebilde. fant en gammel pose jeg hadde liggende og pyntet den og lagde kort til.
Mønsterpapiret er fra Suggared serien til Basic Grey, har brukt en gammel bokside emd og en kakeserviett.
Bilde er ett digitalt bilde fra Made by Janet. Har du ikke vært innom siden hennes med digitale bilder anbefaler jeg det sterkt.
Hr prøvd seam bindings bånd for første gang både det g blomster fra Wild Orchid craft.
Deltar i utfordring hos Wild orchid Challenge
der oppgaven denne gang er bruk roser!



 Måtte lage ett minikort til.










lørdag 19. januar 2013

Rosa jentekort

Har laget ett kort  med motiv fra Bildmålarna som jeg liker veldig godt. Har brukt mønsterpapir med ballonger og små gaver så egner seg godt som bursdagskort til en 7 åring.
Ellers er det brukt en hjerteserviett rosa, bord dies blomster hyssing og en sølvkrone.
Deltar hos Papirdokkenes utfordring noe jentete 
og hos Bildmålarna der alt går.
Og Hjerteboden vil se bursdag og tall.



Fyrstikkesker - papirpikenes Verden utfordring

Hos papirpikenes verdenhar de denne gang utfordringen der de vil se prosjekt i fargene grå, brun og lilla i tilegg hvit eller cream.
Jeg har brukt ett digtalt bilde, mønsterark og blomster.
For å få inn ett grått ellement har jeg farget de hvite snurreblomstene med Distress ink blandet i vann. Sprutet på blomstene med en mini mister (tror jeg det heter). Er litt hvit osteklut under blomstene. Har satt ammen små fyrstikkesker slik at str. blir  9,5x9,5 cm.
Som håndtak på fyrstikkekene bruker jeg store brads. Har hatt litt glitterlim på blomstene.
Var ganske moro å farge blomstene med distress og det kommer nok til å bli tatt i bruk senere også.

Ble feil i teksten men skjønner ikke hvordan jeg skal ordnet linken riktig:GRR

tirsdag 1. januar 2013

De 2 siste strikkeprosjektene i 2012



Trenger nye votter og da må jeg jo også ha lue til. Fant ut at disse var kjappere å strikke enn nytt sett i selbustrikk. Fant mønsteret hos Garnstudio. Men jeg fikk aldri en stopp i Oslo sentrum til garnkjøp så jeg brukte Dale Freestyle i stede. Måtte forlenge mønsteret litt for at vottene skulle bli lange nok.
Har ikke hatt tid til å feste trådene enda sette ble ferdig strikket i går kveld. Har heller ikke bestemt meg for om det skal være pompong i toppen av lua eller ikke.
Har også strikket meg en kort bukse i mesteparten av 3-trådsgarnet jeg hadde som rester fra Nøstbarn etter å ha strikket 2 ribbestrikkede sett (bukse +genser). De har nærmest kuttet ut 3-trådsgarnet så fant ut at det var greit å bruke det opp. Jeg fant nemlig ut at det ble kaldt over rompa på skiturene i fjor så regner med at jeg i år vil holde varmen også over rompa.Det hvite er foresten ikke derfra var en annen rest jeg hadde som jeg begynte med i tilfelle det ikke ble nok garn.
Innimellom denne buksa har jeg også heklet enda noen lyslykter men er ikke noen vits i å legge ut bilde av for de har jeg jo vist tidligere 2 ganger og de er helt like. Og en muffunslue i innlegg lengre ned. Er kanskje ikke så rart at det da går litt seint noen ganger med strikkeprosjektene, når det gjøres andre ting innimellom.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...