søndag 14. februar 2016

Lue med hjerter og oppskrift

Ble veldig inspirert av ett hjertemønster på en genser jeg fant i Hjemmet i høst. Snuppa trengte ny lue og det var ønsker om pomponger i toppen. Hun har hatt 2 likens luer med pomponger så jeg viste hva hun mente.
Denne er strikket av restegarn tror alt minus det grønne er Vestlandsgarn det grønne er Smart.

For de som har lyst til å prøve på en selv har jeg prøvd å lage en oppskrift på den:

Hjertelue
Str 9-10 år
Denne er strikket i Vestlandsgarn. 23 masker pr 10 cm.
Jeg la opp 120 masker på pinne 3 og strikket vrangbord en vrang rett og en vrang i 3 cm.
Vrang rett da stikker man pinnen inn bakfra og ikke forfra i rettmasken, gir en mye finere vrangbord.
Skiftet til pinne nr 3.5. strikket en omg glattstrikk før jeg startet på hjertene.
Strikk 2 omg mellom hver hjertebord.
På denne er det  8 hjerteborder med 2 omg bunnfarge mellom. Jeg avsluttet med 2 omg bunnfarge og masket sammen maskene i toppen. Lagde 4 pomponger av ca 6 cm som syes 2 og 2 på hvert hjørne.

Mønsteret telles lett ut av dette bildet J



5 kommentarer:

Irene sa...

Kjempefin lue med ♥-mønster! Fine farger og artig med duskene i forskjellig farge.

Pinklady 68 sa...

Kjempefin! Så søt med alle hjertene og herlige farger:-)

Ha en fin dag!
Klem Laila.

Kort og Søm sa...

Super fin lue :)

Lisbeth sa...

Så søt :)

Birtes turblogg sa...

En lue til å bli glad av! Ønsker deg en fin-fin uke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...