tirsdag 4. desember 2018

Luer til kreftforeningen og fattighuset

Tidligere i høst strikket jeg 3 luer som ble gitt til Ahus sin kreftavdeling. de 2 grå er Reddbarna lue fra 2017 strikket i Lima fra Drops mens den rosa fant jeg mønster hos Dropsdesign og ble strikket i Drops  Nepal.
Litt senere fikk jeg høre at Fattighuset også gjerne villa ha litt god strikk i ull så da ble det 2 par votter ( strikket tidligere) og 3 luer.
Den stripete er strikket av rester av Vestlandsgarn og strikkes av  min egen oppskrift. Strikket flere til mannen i huset de siste årene og de sitter godt på hodet. De mønstrede er mønster fra Fru Soleng, der jeg har strikket min egen vrangbord i stede for den i mønsteret. Den i mørkgrønn og hvitt er strikket av Drops Lima og den lysere grønne er strikket av Vestlandsgarn (grønt) og Drops Lima (hvit).
Ser at når jeg har litt tid innimellom andre prosjekter er det fint å strikke til kreftforeningen og fattighuset og da det bare å se hvor mye tid en får til det :-)
Merkelappene er stemplet med Kort og godt strikkestempler





Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...