mandag 28. desember 2020

Strikka grytelapper

 Jeg er i likhet med flere, medlem av flere grupper på facebook. Men jeg har 2 grupper jeg føler meg mest hjemme i og det er scrap og skravle som har med papirhobbien å gjøre og skaperglede strikking/hekling og kreativ glede. I sistnevnete gruppe var det en som hadde lagt ut bidler av rillestrikka grytelapper, og jeg lot meg inspirere for å strkke julegaver. Planen var å strikke oppvaskkluter ved siden av, men en albue skaldet satte en stopper for det. Nå etter 6 ukers strikkepause er jeg så vidt igang. Tar det rolig ettersom jeg ikke er helt restaurert i albuen igjen. Men bedre å ta det rolig enn å risikere å ikke kunne gjøre håndarbeide lenger i det hele tatt. Men her er de 2 parrene som ble ferdig til jul. 

28 masker dobbelt Paris fra Garnstudio på ppinne 5. 27 riller fell av og lag hempe av 12-15 luftmasker emd den ene trååden og hekle fastmasker rundt med den andre tråden. Fest ttråden og sy på en knapp eller lignende hvis en vil ha det.

                                       





  

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...