søndag 14. april 2019

Tøff jakke til snuppa på 13 år

Eline fikk utlevert 2 strikkebøker i fjor sommer og beskjed om å plukke ut en jakke hun kunne tenke seg. Hun havnet på Tøff jakke som finnes i boka Norsk strikk fra Embla forlag.
Er masse fint i den boken så det er ett godt kjøp.
Den skulle strikkes i Kitten mohair og Sisu. Kitten mohair er gått ut så jeg fikk litt problemer med hva jeg skulle bruke av garn. Jeg endte opp på Garnstudio sitt Nepal og pinner nr 6 da fikk jeg samme strikkefasthet. Hun var selv med for å kjøpe garnet i høstferien så hun fikk de fargene hun ville ha.
Var vanskelig å beregne mengden så ble en del hele nøster igjen og rester selvsagt men jeg har nå klart å bruke opp alt garnet. I tillegg til dette som vises her er det strikket 3 pannebånd og 2 luer.
Så kan trygt si at alt garnet kom til sin rett, de få meterne som er igjen går i posen med trådene etter festingen. Brukes til fyll av andre strikkeprosjekt som krever fyllmateriale.






Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...