tirsdag 9. august 2016

Nancy kofte til 10 åringen

I 2015 ble de veldig mange som var i samme gruppe på facebook nemlig skaperglede som strikket Nancy kofta. Både i banestørrelse og voksenstørrelse. Jeg ble etter hvert bitt av basillen jeg også så i romjula var jeg og kjøpte gan og den ble påbegynt en gang i januar. i april var den helt ferdig men det tar litt tid å vise den frem :-)
Jeg valgte å strikke den i Karisma fra Garnstudio ettersom jeg ikke fikk tak i Vestlandsgarn som jeg ville strikke den i. Har veldig liten erfaring med Karisma fra før av ( kun ett par vanter det fort gikk hul på fingrene) så hvordan garnet blir ved bruk vet jeg ikke. Blir det mye nupper ved bruk? Hvordan blir den når den vaskes? Men nå vasker jo ikke jeg ulla i stykker men en eller to ganger mens den passer blir den nok vasket :-)
Har strikket str. 12 år men synes selve bolen var litt kort så der la jeg på 4 cm så nå er den passe lang til å vokse litt i.






Her tar man jo opp maskene langs oppklippskanten . Det er mange som legger ett pent bånd over sårkantene men jeg fant ikke noe bånd jeg syntes passet til , så jeg valgte å strikke belegg på innsiden. Men broderte en kant med kjedesting langs opplegget på innsiden. Selvsagt i forskjellig farger.


Jeg ar spent på hva Eline ville synes om fargevalget etter at jeg hadde handlet
men hun liker fargene veldig godt. Noe jeg selvsagt er veldig glad for. 



2 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Å, så fin Nancykofte, og knallfine farger! Det var en veldig fin detalj med kjedestingene langs kanten i en fin farge! Jeg strikket også Nancykofte når det var som mest populært, og er veldig glad i den!

Takk for kommentar om vaskerommet vi skal i gang med å rehabilitere! Jeg gleder med villt! Og du har helt rett i at det er lurest med tørketrommel og vaskemaskin under benken, så det blir det! Vi har flyttet ut et fryseskap for å få plass. Jeg skal nok legge ut bilder etter hvert som vaskerommet tar form!

Ha en fin uke!

Klem Cathrine :-)

Kort og Søm sa...

Det var bare kjempe fin :)
klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...