mandag 5. februar 2018

Lue og sokker til min mann

Min mann trenger stadig nye sokker og da må det jo strikkes nye da.
Disse er strikket i rillestrikk noe som gir den absolutt beste passformen på sokker.
Strikket i grått Robust fra Sandnesgarn mens sennepsfargen er en rest fra Karisma jeg hadde liggende.
Luen er strikket i Drops Lima i offhvit og mørk grønn. Lurer på om ikke dette kommer til å bli ett favorittgarn når jeg får strikket ett stort plagg i det og ser hvordan det blir ved vasking. Da først kan jeg avgjøre om det er greit å foortsette å strikke store plagg eller kun må strikke små plagg av det. Har strikket ett par votter tidligere og de har holdt seg bra i vanlig ullvask i maskinen.
Mønsteret på lua er en oppskrift fra Fru Soleng.





Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...