søndag 11. oktober 2020

Sokker sokker og sokker

 I fjor høst høte jeg emd minn mann om ikke han trengte nye strikkede sokker snart. Det er nemlig jeg som vasker mest klær her i huset så jeg haddes ett tilstadnen på sokkene hans. Han jobber i bhg så han trenger god ull både på føtter og ellers av kroppen. Men nei han trengte ikke nye sokker. I januer ( tror jeg det var) Kom setningen " jeg trenger veldig nye sokker" og da kom sannheten frem han hadee måtte kjøpe seg nye sokker da de gamle ( han har en del gamle par) Var blitt for slitte. var bare så vidt han turte å si det. :-) Da var det bare å at seg en tur på Hennes fridtig og europris for kjøp av sokkegarn. Ble med garn til de øverste parrene. Det gikk relativt kjapt å strikke de 2 første parrene så jeg fant ut at i løpet av året skulle han få 5 nye par. par nr 3-4 var også ferdig strikket i løpet av mars. Men det site parret det 5. er ikke sikekrt vil bli ferdig nå i 2020. Har nemlig litt andre planer. Disse  øverste er Strikket av Perfect fra sandnes garn og de 3 andre parrene Trysil raggegarn fra Europris.





5 nøster med garn ble 2 par sokker. Som det vises kommer man så lang av ett nøste til sokkene i str 42. Det blir nok restegarn så her ble det eneparet i 2 farger for å slippe rester av dette garnet.



Når jeg kommer så langt at det 5. parret skal strikkes vil det bli ett par i rester både etter disse og garn jeg har fra før av :-) Må prøve å bruke opp noe av det jeg har og så lenge det "bare" er gubben som får sokkene er det greit med rester :-)






Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...