torsdag 17. juli 2014

Drivers Ed fra Stitchy Bear for Barnemix



Første gangen jeg så dette stempelet  Drivers Ed fra Stitchy stamps bare skrek det orange / rødt mot meg. Så da var det avgårde for å handle ark da jeg ikke hadde så mye å velge i.
Jeg dro til Bikuben min nærbutikk når det gjelder scrappesaker for å handle ark.

Jeg begynner som man bør med digitale stempler å skrive de ut. Her har jeg skrevet ut på akvarellpapir. Så finner jeg frem ark, fargestifter og tusjer og begynner å fargelegge.


Her har jeg bestemt meg for å stanse ut en sirkel av motivet, som jeg så sverter med Distress Ink i fargen Spiced Marmelad for litt myker overgang.


Da er det panelene sin tur og de skjæres til på skjærebrettet jeg har.


Jeg har lett for å lage kort der alt ligger med rette kanter og samme mellomrom på papiret, men her ville jeg ha det litt på halv tolv. Her har jeg også stanset ut en stilk som jeg tenkte å bruke.

Jeg bruker ofte lang tid på oppsettet før jeg begynner å lime, men ble fornøyd med dette så da var det bare å kaste seg over limtuben.



Jeg skulle ha med ett tekststempel og valget falt på gratulasjonstemplet fra Kort og Godt. Det skulle selvsagt være rundt slik hovedmotivet. Men for at ikke stempeltrykket skulle virke lite inni sirkelen har jeg denne gang tegnet rundt diesen på innsiden for å få den størrelsen jeg vil ha.


Svertet kantene her også på samme måte som hovedmotivet. For å få litt tyngde i kortet ville jeg bruke trede puter.


Da har jeg fått med de detaljene jeg skulle ha og så var det bare å finne frem resten av pynten og lime på. For å feste sølv hjørnet bruker jeg Glue dots.

Og da var kortet mitt ferdig som er ett deisgn kort for Barnemix.


Foruten det jeg tidligere har nevnt i teksten har jeg brukt disse produktene:

Utover det jeg har nevnt i selve teksten har jeg brukt.
Det småblomstret papiret er fra Picadilly serien til Basic Grey. Gule blomster med dotter er fra Happy harvest og det øverste røde med prikker er fra serien Emmas shoppe collection fra Cratepaper.com
Tekststempelt er fra plata M-228 fra Kort og godt
Blomster og sølvhjørnet er fra Wild Orchid Craft
Sirkeldiesene er Spellbinders Nestabilities, standard Cirkles Large
Stilken er også en dies som jeg ikke husker hvor kommer fra
Fra lageret mitt har jeg brukt røde plast dråper og ser du godt etter finnes det enliten rosa sommerfugl som er en perle fra ett stort perlespann. Den lå bare plutselig på skrivebordet og jeg synts den passet så den fikk være med den også. Dråpene og sommerfuglen er også festet med Glue dops.










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...