onsdag 31. desember 2014

Sminkepung og feilstrikk

Bare å innrømme det. Jeg ble bitt av sy basillen etter pinne etuiene mine.  Men veldig lenge siden jeg har sydd så er litt rusten :-) Målene her ble litt feil, men glidelåsen bestemte lengden. Var første gang jeg sydde en slik type pung og ante ikke hvordan målene burde være. Men ble jo fin selv om den ble litt "tykk" :-) Har sydd applikasjonssøm rundt alle de hvite hjertene for å feste stofflagene sammen.
Og jeg ser det som Timotei skriver i sin blogg at hun alltid bruker for lange glidelåser, det er en fordel så neste gang jeg er på Stoff og stil (som kan bli lenge til) skal jeg kjøpe glidelåser på 40 cm lengde og ikke 18 og 20 :-)


 
Jeg strikker votter til Eline og skulle begynne på tommelen i går mens jeg sitter og skal ta opp maskene går det plutselig opp for meg at jeg har strikket 2 høyrevotter. Dette er ikke første gang og blir neppe siste gang sikkert heller. Har ikke nok garn til å strikke 2 venstre så her er det bare å rekke opp. Og jeg som gledet meg til ett nytt prosjekt nå eller helst fler  :-)
 


Selger denne boken for kr. 100.  Har nemlig 2 helt like bare forskjellig utside. Der står for øvrig pungen jeg sydde , men gadd jo ikke så se etter hvordan mål de hadde på sine. Men det skal jeg neste gang (tror jeg) :-) Denne er like fin som ny :-)

Og da gjenstår det å ønske dere alle
 
ett riktig godt nytt år!

2 kommentarer:

Irene sa...

Kjempefin sminkepung! Jeg har masser av stoffbiter i forskjellige størrelser , glidelås og annet stæsj - men ikke kommet igang med sying ordentlig ennå. Men et nytt år gir 365 nye dager - med mange muligheter til å gyve løs på litt av hvert. :-)

Godt nytt år til deg og dine! ♥

Kreativelena sa...

Nydelig pung, og lo godt av vottene dine, det er slikt jeg gjør hele tiden.. Og lærer jo aldri. Men det er endog ikke strikking jeg gjør det med. Men driver og lærer og strikke sokker nå, og kjenner at jeg blir inspirert til og lære meg og sy etter og ha tittet på prosjektene dine altså ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...